Żabka rozpoczęła testy nowych scenariuszy gry mobilnej Żabu w rozszerzonej rzeczywistości (AR). Od teraz Żabu XR pozwala na grę z domu, jak i zbieranie punktów podczas wizyty w wybranych sklepach sieci. Dzięki interakcji z wirtualnymi postaciami i produktami w sklepie, możliwa jest także rywalizacja między graczami.
Nowe scenariusze gry Żabu w rozszerzonej rzeczywistości zostały przygotowane przez startup Omniaz we współpracy z Apzumi dla 200 testowych sklepów w Poznaniu i Warszawie. Użytkownicy Żappki z tych miast mają możliwość przetestowania nowej funkcjonalności gry Żabu od 18 grudnia br.
- Żabu XR to innowacyjny projekt realizowany przez Venture Studio we współpracy z zespołem tworzącym grę Żabu. Dzięki niemu po raz pierwszy wykorzystujemy technologię wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji Żappka. Dostrzegamy duży potencjał w możliwości prezentowania w grze produktów i usług, rozwijanych przez nas we współpracy z partnerami. Liczymy, że nowe ekscytujące przygody Żabu XR wciągną do gry kolejną grupę naszych klientów – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio.
Przełomowa technologia Żabu XR otwiera nowy kanał marketingowy, bo XR w Żappce to także nowe możliwości dla współpracujących z siecią dostawców. Dzięki temu nowatorskiemu rozwiązaniu mają oni możliwość zaprezentowania swoich produktów w bardziej angażujący i wciągający sposób, mogą także w innowacyjny sposób promować się w grze. Użytkownikom aplikacji Żappka, Żabu XR daje z kolei możliwość wejścia w interakcję z tymi produktami.
Żabu to jedyna na europejskim rynku retail gra, która największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku od 20 do 24 lat. Hodowli i opieki nad własnym Żabu podjęło się już blisko dwa miliony użytkowników Żappki.
Żabu to wykonana w animacji 3D wirtualna żaba, która reaguje na zachowania klienta: rozwija się i zdobywa kolejne poziomy, w zależności od dokonywanych przez gracza zakupów, również tych realizowanych dzięki zebranym na koncie żappsom. Użytkownicy mają możliwość personalizowania swojej postaci Żabu poprzez zakup różnego rodzaju akcesoriów. Gra polega na hodowli i regularnej opiece nad stworzoną przez siebie postacią Żabu. Po osiągnięciu wybranych poziomów, na graczy czekają skrzynki z nagrodami – darmowe żappsy, produkty czy zniżki na zakupy. Zadaniem osób grających w Żabu XR jest zdobycie jak największej liczby punktów i osiąganie kolejnych poziomów w celu zdobycia tytułu mistrza Żabu XR. Dzięki udziałowi w grze użytkownicy zbierają również żappsy – 10 punktów zdobytych w Żabu XR równa się 1 żappsowi, jaki otrzymują oni w aplikacji mobilnej Żappka.
Żabu XR jest już dostępne w sekcji rozrywki w grze Żabu. O tym, czy dany sklep uczestniczy w teście, można się dowiedzieć z aplikacji Żappka na podstawie swojej lokalizacji.
Aplikację Żappka można bezpłatnie pobrać ze sklepów mobilnych Google Play, Apple App Store i Huawei AppGallery. Żabu XR dostępne jest wyłącznie dla graczy korzystających z telefonów z systemem Android obsługującym moduł AR.
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/zabka-testuje-nowy-wymiar-rozrywki-w-swiecie-zakupow